Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Aleš Truhlář
Vloženo: 09.07.2016 11:51:25 (77.48.31.1 rtbph1.raabnet.net)

Vážení sportovní přátelé, kolegové z MSS,

velmi nerad se na vás obracím prostřednictvím těchto stránek,ale zajímal by mě váš názor na rozdílnost doletů z přepravních prostředků zajišťujících přepravu na výše zmiňovaný závod. Není to bohužel poprvé co k tomuto dochází a trpělivost některých chovatelů je již u konce. Takto rozhodně DT tratím nepomůžeme.
Ano počet holubů v boxech (22 - 24 ks) by nebyl až takový problém, ale systém již ano.
Video nikde (jen pár fotek), i když bylo na ŘV MSS jasně řečeno jakým způsobem bude toto zajištěno. Poslední napájení v pátek v cca 16:00 potom dokrmení a už nic ? Mám tomu rozumět tak, že potom až do startu již napojeni nebyli ?
Ve stejný den letělo pásmo střed Eisenach (560 km), ve všech OS naprosto normální a bezproblémový dolet. Za 3 hodiny ve stejném pásmu z Bad Bentheimu rozdíl několika tříd ? Tak to mi hlava nebere - někde je zřejmě chyba. O tom v jakém stavu někteří holubi přiletěli ani nemluvě.

Jde především o to, že "opět" tento prostředek poveze Oostende.
Nenosme růžové brýle, že je všechno v pohodě, hlavně že máme přepravce a nějak to dopadne. Pokud na to nemáme, raději to nelítejme.

S pozdravem a přáním konstruktivní diskuze Aleš Truhlář
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Bojko Stanislav
Vloženo: 09.07.2016 13:39:59 (78.157.167.132 78-157-167-132.silesnet.net)

Bohužel já už na toto téma píšu už několik let. Pak se divíme, že holubu na takové tratě je čím dále méně. Jediné řešení je vše točit na kameru, řádné napájeni" nikoli politi dna napáječka aby stačila voda z nádrže " Ti co to vezou kolikrát ani neví jakou práci a obětavost dávají chovatelé holubům. Oni to berou bohužel jako náklad a sami se občerstvují jak mohou ale na živé tvory vůbec nemysli. Také jsem navrhoval aby na trase byly domluvené čerpací stanice kde by za úplatu mohli řidiči načerpat vodu.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Vladimir Andrs
Vloženo: 10.07.2016 00:04:59 (79.127.146.61 79.127.146.61)

Dopravce musi nest plnou odpovednost za svereny naklad. A my
musime mit do jiste miry přehled, jak je zachazeno s holuby
po cas prepravy a na miste startu. Toto je možné zajistit pomoci videa. Je treba vložit do nasich predpisu o závodech povinost nahrad na video kazde osetreni a pokud tento zaznam nebude dodan, tak zavod anulovat. Prepravce si muze napsat do vykazu marnou jizdu, protože ji nedostane zaplacenou a penize za prepravene holuby se vrati chovatelum.
Pokud neco neudelame my,udelaji to za nas ti tak zvani ochranari, protoze to nekdy opravdu zavani tyranim zvirat.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Z. Teichl
Vloženo: 10.07.2016 08:05:09 (82.99.182.50 50-182-99-82.static.tkrnet.cz)

Vážený pane Andrs, toto všechno, co píšete,je pravda a dokonce bylo schváleno na řídícím výboru Moravy (viz. zápis). Proč se to nedodržuje, by klidně mohl říci president MSS, protože zmíněným přepravcem je jeho OS. Já osobně už několík let se závodů s tímto přepravcem nezúčastňuji. Vidím, že k tomuto mému rozhodnutí se brzy připojí i jiní chovatelé, kteří své holuby tímto kamionem potrestali. Vím, že v této diskusi budu zase asi napaden, ale musel jsem to napsat. Holuby mám rád jako všichni chovatelé a není mně jedno, jak je s nimi během přepravy zacházeno.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Miroslav Pažítka
Vloženo: 10.07.2016 08:58:55 (89.203.246.229 ip-89-203-246-229.kaza.cz)

Mnoho chovatelů, kteří se každý rok zúčastňovali dlouhých tratí, letos nenasadili na zmiňovaný závod a ani na Ostende se nezúčastní, nakolik je bude přepravovat stejný dopravce. Jednoduše a stručně shrnuto-přepravní prostředek OS UH není absolutně vhodné na přepravu dlouhých tratí a to mi za pravdu dá hodně chovatelů!!!
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: zdenek nemecek
Vloženo: 10.07.2016 12:33:33 (109.164.68.178 109.164.68.178)

Tak za 1. video jakési je!!! Za 2. fotky jakési taky???? Ale ne o hodinu a den špatně, ALE HLAVNĚ O ROK ZPĚT. Za 3. Bylo doporučeno nakrmit při košování,dokrmovat se nebude!!!!,NELZE!!!!! Systém boxů jako OS Zlín.. Na foto je vidět,že se dokrmuje!!!!Možná jen některé Boxy???? Zoobus nevhodný na takové tratě.. Zn
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Z.Teichl
Vloženo: 10.07.2016 13:31:32 (82.99.182.50 50-182-99-82.static.tkrnet.cz)

Kde najdu foto a video. Pošlete někdo odkaz. Díky.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Zdeněk Adamík
Vloženo: 10.07.2016 14:34:10 (2a00:1028:96c7:acda:9412:a7a8:ebc3:640 dynamic-2a00-1028-96c7-acda-9412-a7a8-ebc3-0640.ipv6.broadband.iol.cz)

http://www.pigeon-auction.cz/online_vysledky/mss_chph/index.php?zavod_id=20162204
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: millan mazuch
Vloženo: 10.07.2016 15:00:05 (89.190.57.145 89-190-57-145.cust.selfnet.cz)

Je to rok co rok,stále diskuze o přepravním prostředku našich holubů autem UH.Jelikož jsme my,co upozornujeme,na nevyhovující stav přepravniho auta,jsme slušně řečeno" nevychovaní"Věřím tomu,že s pořizováním tohoto topravního prostředku PH, měl majitel ten nejlepší umysl zvýšit kvalitu přepravy.Bohužel,doba techniky je neůprosná a toto auto je max.vhodné na tuzemské závody.Já jsem se s tím taky již vyrovnal,jak píšou předešlí chovatelé a své holuby do tohoto auta na vzdálenost nnad 500 km.již nedám.Předesílam,že to není návod pro vás čitatele!Základ všeho živého je slunce a VODA:
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: millan mazuch
Vloženo: 10.07.2016 15:28:27 (89.190.57.145 89-190-57-145.cust.selfnet.cz)

S prominutím,
jště bych dodal,"budujme"peníze na to máme,zachranme DT!!!!
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Z.Teichl
Vloženo: 10.07.2016 16:24:17 (82.99.182.50 50-182-99-82.static.tkrnet.cz)

Nevím proč, ale nějak těm fotografiím nevěřím. A stále čekám vyjádření, proč nebylo splněno, co bylo schváleno na řídícím výboru - to je pořízení vida z napájení během přepravy. Pokud přepravce tak zásadní věc nesplní, myslím,že by to měl přinejmenším vysvětlit a popř. vrátit peníze za přepravu. I když výmluvy a lži tohoto přepravce si umím představit.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: miroslav Pažítka
Vloženo: 10.07.2016 17:41:50 (89.203.246.229 ip-89-203-246-229.kaza.cz)

Na fotkách je i špatný rok (2015) :-)))
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Vladimir Andrs
Vloženo: 10.07.2016 20:19:39 (79.127.146.61 79.127.146.61)

O cem to tady vlastně diskutujeme? 0 jednom blbým přepravci?
Ja si trouba myslel,ze jde o prepravu holubu na vsech tratich. Kde chcete vzit holuba na DT když vam je jako mlade znici nějaký prepravce ktery ho neošetří jak ma ve smlouve? Když teda nějaká smlouva existuje?!!!)))
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Franta Hradil
Vloženo: 11.07.2016 13:25:48 (93.93.33.6 cgn-06.mitranet.cz)

Souhlasím s Milanem a tentokrát i s Alešem ! Asi určitě se v minulosti auto UH pořizovalo v dobré víře zvýšit komfort holubů při přepravě.Velmi se mi líbí koše ,dřevěné a vzdušné,lehké,ale tímto bohužel končí! Doba pokročila, mění se klimatické podmínky a stím se musí zvyšovat nároky na přepravu!!

Se zděšením jsem si přečetl zápis ŘV MSS,o výběru přepravců na DT pousmál jsem se nadtím ,že OS Hodonín nemá zájem o přepravu závodu Oostende. Tohle rozhodnutí ŘV MSS mě ujistilo v tom ,že se pořád používají zakulisní politické pletichy a povyšují ekonomické zájmy přepravce nad zájmy přepravovaných holubů!!!!!!Hlava mi prostě nebere proč nemá zájem OS Hodonín v současné době s nejlepším přepravním prostředkem o přepravu závodu Oostende.

Ač mám na spoustu věcí v holubaření rozdílný názor než Aleš, musím sním tetokrát souhlasit. Pokud je OS Zlín na DT přepravováno v rámci pásma Střed jsou jejich dolety v rámci pásma Střed srovnatelné ! Jakmile jsou přepravovány prostředkem UH jsou jejich dolety nesrovnatelně horší již po poněkolikáté!!


S prostředkem UH mám několik zkušeností dobré i špatné Na Bad Bentheim nás v minulosti přepravoval p.Pavlas s nádstavbou, spolupráce sním perfektní .
Ovšem přístup posádky Mercedesu při přepravě při Oostende otřesný ,nasraný šofér ,neschopný vysvětlit systém krmení a napájení, který ještě nazývá naše holuby zmr..!!Takovou osádku bych ať se na mě někdo nezlobí nakopal do zad..!!!
Nedovedu si přesdtavit ,jak tenhle šofér bude cca po 20hodinách jízdy dokrmovat trychtýřem holuby
ve 120boxech!! Nevěřím tomu a nikdo mě otom už nepřesvědčí ,že tahle osádka se dokáže o naše holuby postarat zvláště při Oostende!!!

Uřčitě by přepravě DT prospělo, vést konstruktivní debatu na urovni ŘV MSS ,ale nevím jestli to v sočasné době lze .
Dle výběru ŘV MSS při přepravě na Oostrende to zřejmě nejde!

Můj názor na přepravu holubů na DT jsem prezentoval v časopise Letu zdar č.3.
Škoda Aleši ,že jsi mě před lety nepodpořil, když jsem prosazoval na ŘV ,že by měli jet na Oostende dva přepravní porostředky.

Letu zdar a DT zvlášť, ZACHOVEJME JE !!
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Aleš Truhlář
Vloženo: 11.07.2016 15:31:57 (217.112.173.141 rempo.avonet.cz)

Ahoj Franto,

to samé jsem navrhoval, bylo navrhováno v roce letošním. 2 přepravní prostředky. Bohužel není nikdo, kdo by chtěl jet.

My jsme na ŘV nikoho nevybírali na přepravu, on jednoduše nikdo nebyl. I proto se později nechali přemluvit v UH. A tu se dostáváme k oněm zákulisním "dohodám" - Ty pojedeš to, já zůstanu tady, ale za to já pojedu tohle.
Můj názor byl na ŘV ten, co jsem psal výše - pokud na to nemáme, tak to prostě nelítejme. Já jsem vždy prosazoval DT a Oostende byl a je pro mě vždy vrchol sezony.
Nasazovat do tohoto prostředku na Oostende určitě nebudu - nevím co by se muselo stát aby ano. To jim mohu ukroutit krky na dvoře a nemusím chovat 10 holubů 3 - 5 let.
Stejné zkušenosti jako ty mám s posádkou Mercedesu i já.
Jediným vhodným prostředkem na tento závod je nástavba OS Hodonín, JM a jejich vozík. Proč nemají zájem je spíš otázka pro ně, ale jak píšeš "zákulisní pletichy vpřed."

AT
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Vladimir Andrs
Vloženo: 11.07.2016 18:35:59 (79.127.146.61 79.127.146.61)

Tak temto bych sveril i sva vnoucata!!!
OS Pardubice. Diky!
Www.youtube.com/watc&hellip
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Miroslav Uherek
Vloženo: 13.07.2016 01:14:27 (37.48.4.163 37-48-4-163.tmcz.cz)

Vážení kolegové, dovolím si za přepravce reagovat na víše uvedené příspěvky, které jsou si v mnohém hodně podobné.
Uznávám že dokumentace mohla být kvalitnější, ale to nemění nic na skutečnosti že o holuby bylo náležitě postaráno. Po dobu celé přepravy jsem funkcionáře přepravovaných OS informoval o podmínkách po cestě, včetně počasí.
Taktéž po příjezdu na místo, kde bylo dosypáno krmení a napájeno na benzince za poplatek 4 euro. Poté zůstala voda v zašpuntovaných napaječkách holubům k dispozici do setmění, tuto informaci dostali všichni funkcionáři včetně pana Truhláře. Za tím že naši řidiči se o holuby postarali, tak že jim nic nescházelo si stojím.
Na uvodním příspěvku trošku něco zavání účelovostí. Pokud jsem se podíval na výsledky závodu, je % úspěšnosti jednotlivých OS seřazeno od severu k jihu v závislosti na počtu nasazených holubů. Pokud jsem počítal správně v pořadí 1 až 100 je cca 30 ks přepravovaných kamionem UH ,včetně v pořadí 4 a 6 holuba.
Ještě podotýkám pro méně informované, kamion UH přepravoval OS - UH, HO, JM, VAL, ZL.
Známé příslový říká < KDO CHCE PSA TLOUCT, VŽDY NAJDE SI HŮL> V tomto případě je nasnadě kdo je tím mínněným psem?
Dle mého osobního názoru patří náš kamion stále k tomu lepšímu co lze v MSS nabídnout,můžu se opřít o osobní poznatek,v prvním roce provozu jsem absolvoval trasu na židly v uličce, abych poznal klima v jakém se holubi přepravují.
OS Uh. Hradistě nemělo zájem o přepravu Oostende, v podstatě jsme k tomu byli výborem MSS dotlačeni. Z důvodu neustálého znevěrohodňováni našeho přistupu k přepravě DT,jsem informoval členy výboru OS UH a na zítřejši den je svoláno jednání. Sám za sebe slibuji že udělám vše, abych členy výboru přesvědčil abychom Oostende nepřepravovali.
Panu Truhlářovi , jako členovu výboru MSS přeji šťastnou ruku při zajištění přepravy na Oostende, jak jsem ho poznal bude to pro něj brnkačka.
S pozdravem a přáním heského dne. Uherek Mirek, výcvikář OS
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: matuška stanislav
Vloženo: 13.07.2016 06:59:57 (85.93.161.170 gw.starhill.org)

Sleduji pohledem nezúčastněného tuto diskusi, pak se samozřejmě podívám na výsledky a vidím, že to tentokrát fouklo severu. To se stává. Při reportáži o Katovickém memoriálu jsem musel konstatovat, že Černý Petr padl na OS Uničov s 11% a kamionem OS Uherské Hradiště jsme zcela určitě nejeli. Z Bad Bentheimu má naše oblast pro změnu 29%.

Pan Adamík dal o několik příspěvků výše odkaz na fotografie a video z Bad Bentheimu. Ptám se, ty fotografie jsou z ošetřování holubů v kamionu OS Uherské Hradiště? Pokud ano, pak není co dodat. O holuby bylo postaráno. A foto či video ze startu? Vždyť jde technicky o téměř totožné kamiony. Boxy, uličky, vypouštění.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Bojko Stanislav
Vloženo: 13.07.2016 07:25:27 (78.157.167.132 78-157-167-132.silesnet.net)

Asi 10 roku píšu v jakém srabu máme dlouhé tratě, co se tyče ošetření. Když nasazovali někteří chovatelé z hecu, že dlouhá trať je svátkem holubáře, je pryč. Nasazují většinou jen ti kteří o tyto tratě mají zájem a dělají kolem holubů všechno aby uspěli. Proto každý prohřešek během transportu je znát na doletu.Už jsem toho napsal hodně, ale zaráží mě jedna věc, že dosud v ZŘ není stanoveno ale jen doporučeno a to: míra pro holuba a napájeni, dále kontrola provedena kamerou, během transportu. Nevím proč se toho tolik přepravci boji ?
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Bojko Stanislav
Vloženo: 13.07.2016 07:42:33 (78.157.167.132 78-157-167-132.silesnet.net)

Pokud, přepravcům stačí se 3 x za den napít jako ukazuji fotky, to před nimi klobouk dolů. Dělají to tak dobře, že nezvednou ani rolety aby holubi měli chvíli čerstvý vzduch.
Jen tak dál a na dlouhé tratě stačí během pár let dvoukolák.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: matuška stanislav
Vloženo: 13.07.2016 07:45:50 (85.93.161.170 gw.starhill.org)

Ano Stando,
každá chyba v přípravě holuba doma na holubníku se poté násobí případnou chybou při ošetření holuba během transportu. Z krátké či střední tratě se holub ještě může vrátit, ale dlouhá trať nic neodpouští. V tom je maraton těžší než sprint. I v atletice.

Já osobně jsem v minulosti ztratil na dlouhých tratích kvanta holubů (OS U.Hradiště nás nevozilo), ale ve většině případů to byla moje chyba. Hlavně v krmení, ale to jsem později odstranil, hlavně díky radám Petra Chytila a pozorováním třeba u Gerarda Koopmana.

Je zajímavé, že dříve se přeprava až tak neřešila a holubi dlouhé tratě zvládali. Ono to bude hlavně tím, že za ty roky již nechováme ty staré Fábroše, kteří snesli všechno. I letět pod vodou, když budu přehánět. Novější holubi jsou rychlejší, ale je to s nimi jako s vozy F1. Pálí, pálí a někdy to přepálí ... a nedojedou, potažmo nedoletí.

Já nevidím ani tak problém v přepravě, jako v samotném startu. Při nich se pohřbilo holubů a holubů. Ani vyloženě špatná přeprava nezhatí tolik kusů, jako nevyhovující start. To jsou doslova tragédie. Při startech "pomáhá" řada lobbistů a tlačí a tlačí. Vykřikují, že holubi musí ráno letět a podobné nesmysly.

Vím o tom svoje a ve funkci předsedy MSS CHPH, když jsem vysvětloval princip startů v Holandsku podle pana Wegena, což pro mne byl dálkařský pojem, jsem od některých "znalců" slyšel, že Holanďané tomu h...o rozumí. Pak se těžko pracuje. Protože kdo se nepoučí z vlastních chyb nebo z chyb druhých, je odkázán k tomu, aby si stejné chyby prožil na vlastní kůži.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Beran J.
Vloženo: 13.07.2016 08:39:04 (90.181.32.78 78.32.broadband14.iol.cz)

Ing. Matuška "uhodil hřebík na hlavičku". Selekce na rychlost, za optimálních povětrnostních podmínek a většina závodu s větrem v zádech, je hlavní příčinou stále se snižujícího stavu nasazování holubů na vzdálenosti 500 km, někdy nad 700 km. Ono i u KT a ST je, v drtivé většině pravdou, že když se holub nevrátí v den vypuštění, pak už jej z 90% nikdo doma neuvidí. Ano, hodně závodníků odloví pernatí dravci a nebo je poraní tak, že nedosáhnou domova, ale to je jen špička ledovce. Dobré přepravní podmínky, dostatečně dlouhý pobyt na místě vypuštění, napájení a krmení ve vhodnou dobu, musí být samozhřejmostí...
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Aleš Truhlář
Vloženo: 13.07.2016 09:38:09 (217.112.173.141 rempo.avonet.cz)

Dobrý den pane Uherku,

nic jiného jsem ani nečekal, alibismus v té nejvyšší možné míře. Vy jste nesplnili ani to základní, tj. videodokumentace. Ano, informace jsem jako všichni ostatní měl. Papír toho snese hodně. Jen dodám, že pokud by jste splnili a zdokumentovali přepravu tak jak vám bylo uloženo, nikdy by tato diskuze nevznikla.

Tím, že nepojedete Oostende, netrestáte Truhláře nebo Mazucha a už vůbec nevím proč bych měl zajišťovat přepravu já. Pokud není na Moravě vhodný přepravní prostředek, který je ochoten závod realizovat, je to prostě realita. Já, jak jsem měl možnost poznat vás, jedete jen ve vyjetých kolejích. "Vaše" zákulisní praktiky a "strach" ostatních cokoliv vám bez obalu říct (konstruktivně to mnohdy není možné) jsou taky všeobecně známé. Zastrašování, vyhrožování odchodem z pásma, vytvoření vlastního pásma apod. je jenom kapkou v moři. Je zajímavé, že na spoustu věcí jsme měli v minulosti stejný názor, ale jen do té doby než ten můj byl někdy odlišný.
Uzavřel bych to tím, že pokud nepřepravíte závod Oostende prospějete tím mnoha holubům.

Ano pane Matuško, s tím se dá souhlasit. Jen bych dodal, že nejsem z těch, kteří by chybu hledali ve větrech, selekci či startech. Chyby jsem hledal a hledám vždy především u sebe, to je všeobecně známo. Tak jsem ze svých poznámek vysledoval to, že nikdy v minulosti jsem neměl tak masivní ztráty a tak zdevastované holuby jako při dopravě prostředkem UH (Mercedes).
Selekci provádím tak jak je běžné a i dnes pořád držíme linii "starých" moravských holubů.
Bohužel jsem asi zaspal dobu a neselektoval linii holubů kteří dokážou takovou přepravu přežít.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Horák
Vloženo: 13.07.2016 10:22:29 (178.22.116.253 ip252-116-cust.sprintel.cz)

Ano, i mezi chovateli ještě dnes máme dost řitních alpinistů.
Jinak, nejlepší dopravní prostředek na tyto dlouhé tratě, byla vlečka OS Prostějov. Vzdušná bez rolet, z každé strany krmítko (z jedné voda a z druhé krmení). Dnes nástavbu z této vlečky vozíme na Ivecu, když jede kamion OS Haná na DT a i na KT je vidět rychlejší dolet a pohoda dolétlých holubů.
Jinak z důvodu výše diskuzních příspěvků na tuto problematiku, spousta našich chovatelů na DT raději rezignovala i když si Oostende objednala.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Zdeněk Adamík
Vloženo: 13.07.2016 10:34:28 (2a00:1028:96c7:acda:489a:323f:278e:c791 dynamic-2a00-1028-96c7-acda-489a-323f-278e-c791.ipv6.broadband.iol.cz)

A co k tomu řekne OS Hodonín? Je zde také zmiňováno. Nabídne snad řešení?
Zatím tady v podstatě čtu jen málo konstruktivního. ŘV MSS už danou situaci řeší? Jaké konstruktivní závěry přinese coby hlavní pořadatel? Posvětí daný stav či najde adekvátní řešení?
Inu uvidíme "na co má".
Abych předešel nějakému neracionálnímu příspěvku: já na Oostende dávat budu.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Aleš Truhlář
Vloženo: 13.07.2016 11:02:12 (217.112.173.141 rempo.avonet.cz)

Ještě jsem si to jednou projel.
Z fotodokumentace je patrné, že jste napojili na pumpě v čase 16:07, poté krmíte v čase 16:36. Krmíte ovšem do krmítek, kde předtím byla voda.
Zadání znělo: napojit, nakrmit a poté znovu napojit a vodu ponechat až do startu. Vše se děje na pumpě, ne na místě startu.
Pokud jste toto udělali, proč to není zdokumentováno ? Poslední foto je z krmení 14 hodin před startem.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Miroslav Pažítka
Vloženo: 13.07.2016 15:33:34 (89.203.246.229 ip-89-203-246-229.kaza.cz)

A to k tomu je i špatný rok (2015)......Pokud by závod Ostende přepravovalo auto OS Hodonín, zájem nasadit své holuby by enormně narostl a byla by to pěkná tečka za závodní sezonou...
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: matuška stanislav
Vloženo: 13.07.2016 15:38:42 (85.93.161.170 gw.starhill.org)

Pokud byla dohodnuta videodokumentace, pak musí být videodokumentace. Pokud se má podávat voda-krmivo-voda, pak musí být voda-krmivo-voda! Co se dohodne, to se musí plnit. Přepravní prostředky v Bad Bentheimu byly podle fotek i videa technologicky totožné, tudíž není důvodu, aby dolety byly rozdílné. Samozřejmě s přihlédnutím ke konkrétnímu směru větru atp..

Pokud však nebudu s přepravou z jakýchkoliv důvodů spokojen, musím tuto situaci řešit. Jedou kamiony na místo startu z nějakého seřadiště spolu? Je to totiž jedna z metod samokontroly. Těžko by pak mohl řidič z jednoho kamionu o holuby pečovat a druhý nepečovat. A proč nepodá pomocnou ruku třeba OS Hodonín? Je jasné, že každá oblast chce pořádat i svůj kratší závod a tím, že svůj prostředek vyšle na dlouhou trať o tuto šanci přichází. Ale dříve se toto břemeno rozdělilo mezi více oblastí a všichni byli spokojeni.

Další možností je vybudování nové společné přepravní kapacity MSS CHPH. Peníze na to máme. Nejde o žádný problém a rok 2017 by byl již bez zbytečných diskusí. Ale pouze za předpokladu, že technologií vybavenou kapacitu plně využije osádka, která má za úkol o holuby při transportu pečovat. Ale to může udělat i nyní, že?

Pan Horák, předpokládám, že Zdeněk(prosím o splnění podmínky diskuse uváděním jména a příjmení), správně poznamenal, že nejvhodnější byla ta stará prostějovská vlečka a já přidám i starý olomoucký kamion. Ale stejné uspořádání lze vyrobit pro celou Moravu, jako výše zmíněnou novou kapacitu.

Já jsem si v Polsku objednal nový vozík na holoubata - viz Fotogalerie www talent-quatro a tam mám vše tak, jak má být. Stejný polský výrobce momentálně finišuje na dokončení nové kapacity pro OZ Bratislava asi na 6000 holubů. Výrobce zná i Jaroslav Strnad a Roman Ryšavý. Jde o seriózního producenta, který by nám mohl pomoci daný problém vyřešit.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Zdeněk Horák
Vloženo: 13.07.2016 17:44:45 (178.22.116.253 ip252-116-cust.sprintel.cz)

Ze mnou uváděného e-mailu je má identita jasná. Nic méně tedy napříště budu uvádět i jméno.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Jaroslav Novotný
Vloženo: 13.07.2016 19:47:00 (62.245.88.194 ip-62-245-88-194.net.upcbroadband.cz)

Vážení diskutující (přihlížející) chovatelé,

osobně jsem přesvědčen, že v mnohém má pravdu Standa Matuška a zejména v tom, že závod a dolety byl ovlivněn hlavně silným JZ větrem v Německu.
Jedině přepravce UH dodalo alespoň nějakou dokumentaci o péči o holuby. Ostatní se tím vůbec nezdržovali, ale pro ně platí stejné rozhodnutí řídícího výboru. Kde jsou diskusní příspěvky k mizerným procentům pásma západ?

ŘV MSS zatím nemá co řešit, přepravce na Knokke je stanoven a pokud nebude oficiální stanovisko OS opačné, platí to, co bylo výborem schváleno. Doufám, že to tak zůstane.

Koordinátor přepravy UH Mirek Uherek informoval všechny o stavu holubů i během přepravy. Toto je jeho poslední mail:

From: holubi.uherek@seznam.cz [mailto:holubi.uherek@seznam.cz]
Sent: Saturday, July 2, 2016 6:18 PM
To: jarabures ; Novotný Jaroslav ; Fridrich josef ; Pavel Kolařík ; Lubomír Kubáček ; Patrik Macháč ; miroslav.palacky@seznam.cz; Martin Polášek ; Aleš Truhlář ; Katka Uherková ; Víťa ; Jochman Zdenek ; Novotný Jaroslav
Subject: Bad Bentheim

Kamion OS UH na místě, holubi dokrmeni a napojeni. Voda ponechána v napajecích korýtkách. Dle zdělení řidičů na místě je po dešti, větrno a 18 st. C. Na místě je taky OS Haná. Jsou tam taktéž tři kamiony z Polska . Dle mého nazoru je třeba koordinovat start, aby nedošlo k zamotání houbů.
S pozdravem, a všem < LETU ZDAR>


Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Zdeněk Adamík
Vloženo: 13.07.2016 22:02:04 (2a00:1028:96c7:acda:ad8e:c8a0:b1fc:da7c dynamic-2a00-1028-96c7-acda-ad8e-c8a0-b1fc-da7c.ipv6.broadband.iol.cz)

Bez videa tu můžeme polemizovat či diskutovat naprosto bezzubě. Jsou to všechno INFORMACE ZPROSTŘEDKOVANÉ, informace od řidičů. Asi nezbude než se pokusit zeptat účastníků závodu - holubů, jak to vlastně všechno probíhalo.
ŘV MSS zatím nemá co řešit. A za rok to budeme konstatovat opět a tak stále dokola.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Martin Jurásek
Vloženo: 14.07.2016 08:14:55 (188.244.63.140 188.244.63.140)

Nebudu se tady vyjadřovat k průběhu transportu B.Bentheimu, téměř vše důležité tu bylo různými pisateli uvedeno. Ale z mého pohledu se mi jeví návrh p. Matušky, s pořízením vhodné přepravní kapacity z majetku MSS CHPH, jako jedno z mála rozumných východisek. Nikdo by pak na nikom "nevydělával",odpadly by tím vzpomínané tzv. "zákulisní dohody", všem by bylo jasné, čím se vždy jeho holuby na DT povezou, ostatní je pak na osádce vozidla a plnění potřebných úkonů. Ale samozřejmě se mnou nemusíte souhlasit...
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Jaroslav Dvořák
Vloženo: 14.07.2016 08:15:45 (212.20.76.232 mt-kladruby-svod.ipnet.cz)

V žádném případě se nechci zaplétat do této diskuze a tak to prosím berte, ale nedá mě to abych velice nepochválil poslední větu Pana Adamíka.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Jaroslav Dvořák
Vloženo: 14.07.2016 11:13:14 (212.20.76.232 mt-kladruby-svod.ipnet.cz)

Omlouvám se,pochválil
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Miroslav Pažítka
Vloženo: 14.07.2016 12:32:38 (89.203.246.229 ip-89-203-246-229.kaza.cz)

Martin Jurásek to napsal správně, když se u nás bavíme s kamarády o dlouhých tratích, jak se pomalu vytrácí z našich závodních plánů, i z důvodu popsaném v téhle diskuzi ( nejčastějším )tak nás mnohokrát napadla stejná myšlenka, ať MSS CHPH zakoupí nástavbu pouze na tyto dálky, ovšem i sehnat spolehlivého dopravce, který se o naše holuby s láskou a profesionalitou postará a tím by se problém vyřešil....je to na dlouhé jednání, ale proč to nenastínit...je to taky řešení a určitě by vedlo k spokojenosti chovatelů a hlavně zachování dlouhých tratí..
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Zdeněk Adamík
Vloženo: 14.07.2016 12:42:42 (2a00:1028:96c7:acda:ec34:76ff:a195:b01b dynamic-2a00-1028-96c7-acda-ec34-76ff-a195-b01b.ipv6.broadband.iol.cz)

Myšlenka postavení moderní kvalitní společné nástavby či konteineru pro DT a SDT není nová, objevuje se při debatách chovatelů již několik let. Když se chce, všechno jde. A tím je myslím také řečeno vše.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Bojko Stanislav
Vloženo: 14.07.2016 13:20:58 (78.157.167.132 78-157-167-132.silesnet.net)

Můj názor je : volit do funkci ty kteří chtějí něco pro to udělat, nevolit ty co tam chtějí jenom být a plácat se po ramenou.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Aleš Truhlář
Vloženo: 14.07.2016 14:43:29 (77.48.31.1 rtbph1.raabnet.net)

Dobrý den,

jen pro připomenutí, obrázek si může udělat každý sám.

Z á p i s
č. 1/2015
- Na základě návrhu Aleše Truhláře, ŘV diskutoval nad možností pořízení přepravní kapacity na
cca 4000 holubů, která by sloužila pro přepravu zemských závodů MSS. Po širší diskusi a
vyjádření se všech členů se ŘV MSS jako celek s tímto návrhem neztotožňuje.

Z á p i s
č. 1/2016

A. Truhlář vystoupil s návrhem, aby byly na ZZ Oostende vypraveny dva zoobusy, nebo zoobus s
vlekem, a to z důvodu snížení počtu holubů v boxu a tím zvýšení komfortu při přepravě. Zvýšené
náklady na přepravu navrhuje dotovat s financí MSS.

S pozdravem AT
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Peter Matalik
Vloženo: 14.07.2016 15:04:27 (213.81.199.3 stip-static-3.213-81-199.telecom.sk)

Skúška
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Jemelka Pavel
Vloženo: 14.07.2016 16:09:40 (93.93.33.6 cgn-06.mitranet.cz)

Jisté je, že systém krmení i napájení do jednoho krmítka je naprosto nevhodný jak pro obsluhu, tak pro přepravované holuby. Není se pak co divit jakési rozmrzelosti posádky, protože pracnost je ohromná. Je také škoda nepouštět vzduch zvenku, kvůli stáhnutým roletám. Také krmivo v autě by mělo být dietní a nikoli čistá kukuřice.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Jaroslav Strnad
Vloženo: 14.07.2016 16:21:21 (88.146.242.10 gate.f-net.cz)

www.kabinydlagolebi.mojegolebie.pl
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Martin Jurásek
Vloženo: 14.07.2016 16:34:28 (82.144.134.5 5-134.gtt-net.cz)

pro p. Jemelku: Jen doplním, že na B.Bentheim už v zoobusu OS UH byla na krmivo krmítka zvlášť, takže napájení a krmení mohlo být prováděno do samostatných krmítek.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: matuška stanislav
Vloženo: 14.07.2016 17:21:25 (85.93.161.170 gw.starhill.org)

*Pokud by nespokojenost s přepravou (i neodůvodněná) měla vést k odmítání účasti na určitých typech závodů, hlavně pak na dlouhých tratích, pak se situace musí nějakým způsobem řešit

*Pokud není ochota k půjčování kamionu k přepravě společných závodů na dlouhé tratě z důvodu nemožnosti pořádání kratšího závodu ve svém OS, pak se musí situace zase řešit.

Takovým řešením je skutečně vybudování nové nezávislé přepravní kapacity. Udělejme si na stará a pár mladých kolen trošku radosti. Rozhodněme se srdcem! Někdy je to lepší, než chladná ekonomická kalkulace. Ale o konečném výsledku bude zase jen a jen rozhodovat kvalitní péče doprovodné posádky. Technologie může být skvělá, ale když obsluha "nemaká", pak je k ničemu!

Pan Strnad umístil adresu upoutávky polského producenta přepravních prostředků. Mohu jen a jen doporučit.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Zdeněk Adamík
Vloženo: 14.07.2016 18:00:55 (2a00:1028:96c7:acda:3d5b:e2d4:9643:6b7a dynamic-2a00-1028-96c7-acda-3d5b-e2d4-9643-6b7a.ipv6.broadband.iol.cz)

A až se snad někdy zruší zemské ŘV a nahradí je pouze zemské sportovní komise bez nároků na mluvení do všeho co se kde pohne a budou se věnovat jen servisu při dohodnutých, společných, smluvně zajištěných závodech, tak se možná podaří stanovit celostátní tere,míny pro DT a po cestě přibrat i v českých svozných uzlech chovatele z Čech, a proto by i kapacita mohl být i vyšší než je navrhováno.
Včera bylo pozdě.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Peter Matalik
Vloženo: 14.07.2016 22:28:38 (213.81.199.3 stip-static-3.213-81-199.telecom.sk)

Sledujem diskusiu o preprave holubov na DT.Sú tu pripomienky ,riešenia,len. S.Matuška vo svojom príspevku zo 13.7.pripomenul aj jednu podstatnú vec.Holuby na 1000 km.Máme ich?Po roku 1989 sme sa všetci "pojansenili".Vidina koef. olympiád,predaja zatemnila mozgy mnohým funkcionárom v OZ resp.OS.Nie len že sa zlikvidovali tkz. slimáci/naz.Z.Adamíkom/ ,ale utkvelá predstava o rýchlych holubov ,ktoré nemajú ani na slimákov ovládla mysle mnohých chovateľov.Aká bola preprava pred rokom 1989?Viem ,že poniektoré 700-800km trate boli na pokraji regulárnosti.Natrieskané holuby v boxoch o štartoch ani nehovorím. Jednoducho,ak na štarte nepršalo ,holuby išli von.V dnešnej dobe?Zlý vietor,južný,východný,severný niekedy aj západný,lebo je vysoká rýchlosť .Opary,vysoké teploty,nízke pri štarte.Holuby sú roky vedené na závody štart ciel za ideálneho počasie percenta za 10 minút.Koľki sa už v dnešnej dobe venujeme starej klasike,ako to s nostalgiou uviedol v svojom príspevku S.Matuška o "Fabrošoch-leteli aj "pod vodou".80% chovateľov dnes nasadí na 1000 km holuby za "trest".Nemajú výsledky na 300 ani na 700km majú už 5-6 rokov,ľúto je ich zlikvidovať tak ich nasadia.Horšie je to ,že problémy robia už aj trate 500-700 km.Som zvedavý na rok 2017 keď sa zmenia podmienky FCI km z 700-na 800 v kat,"E".Už teraz nám indície ,že poniektoré OZ ani tri 800-vky do pretekového plánu nedajú.Trate nad 1000 km sú extrémne preteky o tom niet pochýb.Sám sa o tom presvedčujem tento rok.Tieto preteky zvládajú len špecifické holuby.Doprava je jedným z podmieňujúcim faktorom,lenže holuby na takéto trate nevychováme za rok.Zamyslime sa nad tým.Teoretikov je veľa ,len skutek utek.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Miroslav Uherek
Vloženo: 15.07.2016 01:18:31 (37.48.24.248 37-48-24-248.tmcz.cz)

Úvodní příspěvek p. Truhláře má podtekst < smutný příběh >, pro mě se stává více či méně skutečností. Mnohé příspěvky včetně prvního příspěvku Martina Juráska mě otevírají oči.
Chci poděkovat pánům Ing. Mutuškovi a Ing. Novotnému, kteři věcně a s nadhledem průběh a okolnosti závodu včetně přepravy hodnotí. Pan Ing. Novotný ve svém příspěvku uvádí fakt, že další dva přepravci nedodali žádný záznam. Úvodní podnět pro tuto diskusi p. Truhlář zakládá na špatné kvalitě dodané dokumentace, což nespochybňuji.U nás to vadí u dalších dvou ne?
Vychází mě s toho jediné, účelově vyvolané téma jen proto, že jde o přepravce z UH a jméno Uherek. V dalším příspěvku jsem přeposlal zadání pro všechny námi přepravované OS, dále pak info z průběhu přepravy, které funkcionáři OS obdrželi. Znovu zdůrazňuji že bylo zadání dodrženo , za tím si stojím.
Teď se ještě vrátím k příspěvku p. Truhláře dle osloveni pane Uherku je určen mě. Pokud neznáš důvod, proč se má tvá osoba zaobírat řešením přepravy Oostende,třeba z důvodu že p.Truhlář je členem ŘV MSS. Další důvod , který je patrný z tvých dalších pasáži11 v tomto smutném příběhu , je fakt ,který není tajemstvím a mezi chovateli je diskutován , kandidatura p. Truhláře na post předsedy MSS a prezidenta ČMS. Pokud chceš dostat hlasy ukaž co dokážeš, zatím nic moc. Jen tlachy a pohádky, tady je na místě < papír snese hodně> .
Nedá mě nespomenot ještě jedenu pasáž kde uvádíš -zastrašování, vyhrožování, nejsem si vědom takového přístupu z mé strany k našim členům v UH.
Mám , ale docela živě v paměti tvé gesto na večírku v Hluku při CV , kde mě znázorňuješ jak mě pokrčíš jako papír a zahodíš. Příště se takového krčení nebudu vyhýbat.
S přáním hezkého dne. Uherek Miroslav
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Zdeněk Adamík
Vloženo: 15.07.2016 05:03:13 (2a00:1028:96c7:acda:7151:8184:9a63:e4b9 dynamic-2a00-1028-96c7-acda-7151-8184-9a63-e4b9.ipv6.broadband.iol.cz)

Mirku, nepřenášej to prosím do osobní roviny, tak se věci nepohnou kupředu. Mám s tím z minulosti bohaté zkušenosti, kdy část "funkcionářů" neposlouchala - nechtěla, slyšet co říká (říkám)ale KDO to říká, a podle toho mnohdy bez přemýšlení reagovala. Mohl by z toho vzniknou nekonečný ewergreen, a to asi většina normálních chovatelů nechce.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Zdeněk Adamík
Vloženo: 15.07.2016 05:10:27 (2a00:1028:96c7:acda:7151:8184:9a63:e4b9 dynamic-2a00-1028-96c7-acda-7151-8184-9a63-e4b9.ipv6.broadband.iol.cz)

Peter, podceňuješ Jansseny, stačí je jen malinko přitvrdit a jsou schopni vyhrát tratě nad 1000 km a 750-tky vyhrají i ti tzv. čistí. Moje zkušenosti. Samozřejmě pokud chceš si honit body, potřebuješ silné družstvo a to nad 1000 km vytváříš několik let, zkrátka musíš se tomu cíleně věnovat a mít pevné nervy nebo se narodit flegmatikem, to prý jsou nejvhodnější vlastnosti pro specialistu na SDT. Já vyhrál Oostende už třikrát (cca 1070 km) a vždy ve vítězi či vítězce byla většinově krev Janssenská. Stejně tak vloni v He "968" která výborně zvládla jako dvouletá ten vražedný Bad Bentheim, kde i slimáci padali na hubu. Je to jen o správné selekci a vědět jak má takový holub na SDT (exterierově) vypadat.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Miroslav Uherek
Vloženo: 15.07.2016 09:50:08 (85.93.161.170 gw.starhill.org)

Zasílám k nahlédnutí a posouzení několik faktů, které předcházely a provázely Bad Bentheim:

Dokument s podmínkami přepravy zaslaný všem zainteresovaným stranám:

PŘEPRAVA BAD BENTHEIM
Přepravu zajistí OS Uh. Hradiště v přepravním kontejneru, kapacita 80 ks boxů.
Dle nahlášených počtů holubů od jednotlivých OS, vychází plnění cca 22 až 23 holubů do boxu. Pro přepravu na tento typ závodů je do každého boxu možné zavěsit samostatné krmítko.
Na určená svozová místa jsou již rozvezeny potřebné počty boxů, papírů do boxu včetně krmítek.

Odjezd ze zasazovacích míst je určen takto:

HOLEŠOV..........18:30 hod
LIDEČKO..........19:40 hod
HAVŘÍCE..........21:20 hod
KUNOVICE.........21:50 hod
VNOROVY..........22:30 hod
MUTĚNICE.........23:15 hod
V. PAVLOVICE.....24:00 hod


Krmení na transport si zajistí každý OS ( svozové místo, ZS) samostatně. Před zahájením košování si do krmítek nasypou krmení a krmítka zavěsí do boxu na boční stěnu boxu, ve které jsou otvory .
Přepravce zajistí krmení holubů po příjezdu na místo startu (pátek cca 15:30 až 17:00) pro toto krmení máme zajištěnou drobnou kukuřici z Čejče.

Plán napájení: pátek ráno 5:00 až 6:00, další napájení cca po 4 hod v čase přestávek řidičů.
Po příjezdu na místo startu souběžně z krmením , voda pak ponechána v napáječkách.

Za přepravce vypracoval : Uherek Miroslav tel. 731141006

E-mail č.1:
Od: holubi.uherek@seznam.cz
Komu: Fridrich josef , Pavel Kolařík , Patrik Macháč , miroslav.palacky@seznam.cz, Martin Polášek , Aleš Truhlář , Víťa , Jochman Zdenek" "jarabures , Novotný Jaroslav , Katka Uherková
Datum: 2. 7. 2016 6:45:18
Předmět: Napájeni

Přeprava Bad Bentheim raní napájení před Teplicema , benzinka ÓMV čas 5:00 až 5:45.. Z přepravy je pořizována fotodokumentace po navratu vám bude přeposlána.
Přeji hezký den.

Miroslav Uherek, tel. +420731141006


E-mail č.2:
Od: holubi.uherek@seznam.cz
Komu: jarabures , Novotný Jaroslav , Pavel Kolařík , Patrik Macháč , miroslav.palacky@seznam.cz, Martin Polášek , Aleš Truhlář , Katka Uherková , Víťa , marcela.uherkova@seznam.cz, Jaroslav Novotný , Fridrich josef , Jochman Zdenek
Datum: 2. 7. 2016 12:47:14
Předmět: Bad Bentheim

Druhé napájení cca 20 km před Hanoverem v čase 11:10 až 12:20 hod, po trase zataženo místy prší, teplota 16 st. C. Do cíle cca 240 km.
S pozdravem.

Miroslav Uherek, tel. +420731141006


E-mail č.3:
Od: holubi.uherek@seznam.cz
Komu: jarabures , Novotný Jaroslav , Fridrich josef , Pavel Kolařík , Lubomír Kubáček , Patrik Macháč , miroslav.palacky@seznam.cz, Martin Polášek , Aleš Truhlář , Katka Uherková , Víťa , Jochman Zdenek , Jaroslav Novotný
Datum: 2. 7. 2016 18:18:14
Předmět: Bad Bentheim

Kamion OS UH na místě, holubi dokrmeni a napojeni. Voda ponechána v napajecích korýtkách. Dle zdělení řidičů na místě je po dešti, větrno a 18 st. C. Na místě je taky OS Haná. Jsou tam taktéž tři kamiony z Polska . Dle mého nazoru je třeba koordinovat start, aby nedošlo k zamotání houbů.

S pozdravem, a všem < LETU ZDAR>

Miroslav Uherek, tel. +420731141006

Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Bojko Stanislav
Vloženo: 15.07.2016 10:00:17 (78.157.167.132 78-157-167-132.silesnet.net)

Mimo Standy Matušky který nemá žádnou funkci, nikdo z funkcionářů nic nenabídl, jen samé obhajováni. Bohužel pokud budou ve vrcholových funkcích lidé kteří budou obhajovat svou neschopnost tak se bude jen tlachat a k ničemu to nepovede. Dle mne je třeba předělat ZŘ a to u přepravy změnit z doporučených na tvrdou normu a všechno kolem holubů během cesty na závod točit kamerou.Pak toto video zveřejnit na svazovém webu .
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Bojko Stanislav
Vloženo: 15.07.2016 10:07:16 (78.157.167.132 78-157-167-132.silesnet.net)

Nápad pověsit krmítko z krmením do boxu, to je věc která zaslouží metál. Holub když se nažere a nemá po určité době vodu tak to všechno vyzvrátí a je to ještě horší než by nedostal nic, jelikož s tím vyvyrhne i tu vlhkost kterou měl ve voleti.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: matuška stanislav
Vloženo: 15.07.2016 10:38:11 (85.93.161.170 gw.starhill.org)

Vážení přátelé,
znovu jsem si prošel a nyní docela podrobně, veškeré citované záležitosti. Došel jsem k závěru, že tady něco nehraje. Samozřejmě se vždy dá něco zlepšit, ale pojďme postupně. Co mělo OS Uherské Hradiště za povinnosti? Uvedu výtažek ze zápisu řídícího výboru:

2. Bad Bendheim 2016 – přeprava PH -cena za 1 PH 28,-Kč -OS UH zajistí u dopravce

-1. zúčtovací doklad od dopravce
-2. videozáznam z místa startu
-3. harmonogram péče o PH během dopravy -dále zajistí krmení -papír do boxů.

Toť vše. Co z toho přepravce neudělal? Zúčtovací doklad není předmětem tohoto tématu. Videozáznam z místa startu byl zhotoven. Tedy splněno! O videu z krmení a napájení není nikde ani zmínka. Kamiony stály vedle sebe, samokontrola fungovala.

Harmonogram péče během dopravy byl zhotoven a je uveřejněn na posledním příspěvku pana Uherka. O jeho plnění byli zúčastnění informování třemi e-maily. Opět splněno.

Napájení a krmení lze vidět na fotografiích. Ošetřovatel nesype krmení do napáječky, ale prostřednictvím chytrého „udělátka“ do krmítka umístěného v boxu. Pozorně se podívejte. Do napáječek by šlo krmivo sypat přímo z naběračky.

Zákulisní dohody:
Zcela průhledně je vše popsáno v zápisech řídícího výboru. Konkrétně Oostende. K možnosti přepravy se mělo v daném termínu vyjádřit několik oblastí. V dalším zápise je konstatováno, že se žádná oblast nevyjádřila. Až poté bylo ustanoveno za přepravce Uherské Hradiště.

Přetrvávající problém:
Oblastní sdružení mající vyhovující kamiony, chtějí paralelně s dlouhou tratí konat svůj kratší závod a proto nepříliš ochotně nabízejí své kamiony ve prospěch celku. V tomto případě by se měla stát průchodnou myšlenka stavby nové, nezávislé přepravní kapacity. Máme na účtu MSS CHPH cca půl milionu korun, pokud se nepletu a nevím, jak je na tom svazový účet. V každém případě bychom stavbou nové kapacity nevykrváceli.

Osobní rovina:
Těžko radit, protože v tomto případě již jde o osobní rovinu. Jen stěží si kdokoliv z nás nechá opakovaně kálet na hlavu. Zažil jsem před časem podobné parádičky a mohu říct, že rozhodně nejde o radostnou událost. Když se snažíte, pracujete a někdo vám okopává kotníky. Zvláště to „těšilo“ od takových, kteří najezdili dopředu to, co já jsem nacouval.



Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: matuška stanislav
Vloženo: 15.07.2016 10:50:17 (85.93.161.170 gw.starhill.org)

Mezitím reagoval Standa Bojko a já výše uvedený příspěvek doplním.

*Přes zimu vybudovat novou kapacitu.
*Vypracovat detailní požadavky na přepravu. Pak nebudeme
diskutovat. Pak se pouze vyhodnotí plnění.
*Vypracovat smlouvy s přepravcem, kdy bude platba za
přepravu podmíněna splněním "Požadavků" z bodu č.2.

A pak nám nezbývá než čekat na úspěšně se vracející holuby.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Aleš Truhlář
Vloženo: 15.07.2016 10:57:23 (217.112.173.141 rempo.avonet.cz)

Dobrý den,

nebudu odvádět pozornost od tématu a tím je přeprava. Když si za tím stojíš - měl jsi to zdokumentovat. Proč to není zdokumentováno ?
Na tvou adresu uvedu jen to a budu se opakovat, že z "vás" připosraný nejsem. On člověk velmi těžko může něco dělat, když většina jakékoliv invence je tvrdě potlačena.
Bohužel schopnost vyjádřit se veřejně a bez obalu má jen několik málo lidí. Nemyslím si, že bych si tím škodil, naopak. Já nebudu obvolávat Moravu od Třince po Znojmo a kydat na tebe (vás) nesmysly. Když jsi nakousl kandidaturu, slyšel jsem toho už tolik.....
Pro mě není funkce středobodem světa, tak jako pro tebe. Nechat se volit, pro svůj vlastní prospěch a když není po našem tak vám ukážeme (viz spolupráce v pásmu JIH).
Vyhrožuješ mi krčením ? - Nakup si pomeranče a tekutou stravu..... Tam, kde strávíš hodně času není jídlo nejlepší.

AT
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Zdeněk Horák
Vloženo: 15.07.2016 11:35:26 (178.22.116.253 ip252-116-cust.sprintel.cz)

Jardo, prohlédl jsem si pečlivě ten Polský výrobek a připadá mně to jako slabý odvar toho, co nabízí renomovaná fi. GERALDY.
Obě čela plná, ať již z plechu či plexi, tuplovaná roletami. Píší, že to splňuje bioklima, ale mně se to nezdá.
Kdybych to toho mohl já mluvit, tak bych při takové investici, volil poslední trend a kvalitu viz.:odkaz www.geraldy-kfz.de!
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: matuška stanislav
Vloženo: 15.07.2016 12:09:17 (85.93.161.170 gw.starhill.org)

Zdeňku,
vůbec nejde o slabý odvar. Mám tento výrobek doma, samozřejmě v menším. Geraldy je pouze nejdražší.

Přední plexi = shodné s Geraldy

Zadní čelo boxu plné = Geraldy tam má "šprlíky"

Vrchní část z drátů prodyšná = Geraldy málo děrovaný AL plech.

Rolety s průduchy = shoda s Geraldy.

Ale detailní informace může podat OZ Bratislava. Ta si objednala a možná již má doma kompletní kamion. Já mám jen malý vozík a mohu říct, že od Geraldy bych ho kvůli přemrštěné ceně nechtěl. Nenabízí totiž nic víc, než mám já.







Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Zdeněk Horák
Vloženo: 15.07.2016 14:56:43 (178.22.116.253 ip252-116-cust.sprintel.cz)

Zetor je také traktor, ale ......
nebo:
Laciné, dvakrát placené.
Já se řídím pořekadlem, že nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat laciné věci. Dále je známá stará zásada, že od Poláků, ........ a Italů se nekupuje ani past na myši.

Ty boxy jsou ze stočeného a pozinkovaného drátěného pletiva, kdežto Geraldyho jsou aluminiové!

Ale Stando, na mém názoru pranic nezáleží. Já jsem se s takovými mortmaratony již dávno vyrovnal po svém.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: matuška stanislav
Vloženo: 15.07.2016 15:23:53 (85.93.161.170 gw.starhill.org)

Však pouze diskutujeme a až vyleze sluníčko, bude po debatách. Ale patrně jsi se nepodíval na moji Fotogalerii na www.talent-quatro.cz Já neteoretizuji. Já to mám doma.

Boxy jsou jednoznačně vzdušnější než od Geraldy.
Jde o boxy svařované a v pozink-úpravě vydrží do konce našich dnů. Vše viděl i Marek Skrbek. Při manipulaci s těmito boxy navíc nemáš špinavé ruce, jako s hliníkovými boxy od Geraldyho.

Nevím však, jak je zpracován systém krmení a napájení, ve velkém kamionu, proto bych doporučoval, jestli to bude aktuální, navštívit a podebatovat s vedením OZ Bratislava.

Uběhlo již hodně vody a dávno neplatí, že "Zápaďáci" mají vše nejlepší. Jejich třetí generace již není tak akční a perfekcionistická jako jejich tátové a dědové. Navíc si nechávají spoustu věcí dělat na dalekém východě a Polsko je z tohoto pohledu těžký západ. A není Polák jako Polák, což platí o jakékoliv národnosti.



Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: matuška stanislav
Vloženo: 16.07.2016 06:26:05 (85.93.161.170 gw.starhill.org)

...než začneme budovat novou přepravní kapacitu, tak uvedu několik faktů ke špatnému doletu OS Zlín z Bad Bentheimu o „několik tříd“ v rámci Morava Střed.

Závod pásma Morava Střed Eisenach cca 550 km:
Start pouze pásmo Střed, tedy Haná, Uničov, Zlín. Úspěšnost Haná 18,15%, Zlín 18,66% a Uničov 24,47%. Vliv silného jižního větru se již začal projevovat.

Závod celého MSS z Bad Bentheim, na Střed cca 770 km:
Start v rámci celé Moravy a Slezska. K silnému jižnímu větru, který na hejno působil téměř o tři hodiny déle než v případě Eisenachu navíc připočtěme vliv tahu holubů ze severní Moravy a Slezska. A výsledek? Zlín 17,13% Haná 24,26% a Uničov 29,91%. To je ten rozdíl několika tříd?

Pro informaci Znojmo 5,13% Brno 8,47% a Vysočina 8,48% = jeli ve svém prostředku. Ne v kamionu OS Uherské Hradiště.

Karviná-Ostrava 32,93% Opava 33,62% Beskydy 38,43% = jeli ve stejném kamionu jako Haná a Uničov. A přitom mají tak rozdílný doletový výsledek …

Katovický Memoriál celé MSS:
Výtažek Pásma Střed ze společných výsledků Zlín 18,82% Haná 14,94% a Uničov 11,42%. Co to sakra znamená? Již nikdy na Katovický memoriál nenasadíme a již vůbec ne do kamionu OS Uničov. Rozdíl třídy. Fuj!!! Tak nějak by měli naši chovatelé reagovat? To snad ne.

Když všechno shrnu, tedy vliv větru v daný den a plnění dohodnutých, zápisy doložených povinností, pak dojdu k závěru, že se pan Aleš Truhlář ve svém soudu velmi unáhlil. A abych předešel nějakým osobním invektivám, pak sděluji, že na mně jméno Uherek nemělo při tvorbě názoru vůbec žádný vliv. Ve svém mládí jsem dokázal být také docela tvrdý a dalo by se říct i méně spoutaný, ale vždy v rámci slušnosti. S panem Zdeňkem Uherkem jsme několik let měli dokonce „tichou domácnost.“

Přece jen jsem ale 43 sezón závodil a při reportážích navštívil za 26 roků vydávání časopisu Letu Zdar mnoho a mnoho vítězů a při té příležitosti rozboroval mnoho společných závodů s takovými rozdíly, že se to zdálo někdy až nemožné. Ale jak my pánové říkáme: „Proti větru nenačůráš.“ Naši holoubci jsou proti větru malí pánové a nechají se jím unést. Tak to je! Hledejte proto ve svém koníčku to lepší a pokud by výsledkem diskuse mělo být vybudování nové, nezávislé přepravní kapacity, pak díky všem diskutujícím bez výjimky.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Z.Teichl
Vloženo: 16.07.2016 07:49:11 (82.99.182.50 50-182-99-82.static.tkrnet.cz)

Ten p. Matuška je kdo? Za posledních 5 let jsem ho ve výsledcích holubů nenašel. Jen tak pro odlehčení diskuse.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: matuška stanislav
Vloženo: 16.07.2016 10:27:54 (85.93.161.170 gw.starhill.org)

Ten pan Matuška jsem já, který skutečně již aktivně nezávodí a tudíž ho jen ztěží najdete ve výsledkových listinách. Ale příspěvek skutečně beru jako odlehčení diskuse :-)))

Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Z.Teichl
Vloženo: 16.07.2016 16:30:37 (82.99.182.50 50-182-99-82.static.tkrnet.cz)

To já vím a jsem rád, že si rozumíme.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Aleš Truhlář
Vloženo: 16.07.2016 22:50:19 (77.48.31.1 rtbph1.raabnet.net)

Dobrý den pane inženýre,

v jistých věcech s vámi souhlasím, v jiných už méně.

Nemůžete přece srovnávat Cheb a Bad Bentheim, dva naprosto odlišné závody co se týká vzdálenosti, ovlivnitelnosti větrem a způsobem přepravy.

Nabízíte srovnání Eisenachu v pásmu střed tj. v pořádku ale Bad Bentheim v pásmu střed to je ten rozdíl:

Olomouc - Haná 19.36 %
Uničov 27.27 %
OS Zlín 13.81 %
Účelově uvádíte jen výsledky v rámci celé Moravy.
Ano máte pravdu, že v zápisu není zmínka - video z přepravy, jelikož se doprava "ladila" za pochodu bylo na ŘV MSS jasně řečeno, že dopravce pořídí videodokumentaci z průběhu přepravy což se nestalo. Poslední dokumentace je cca 14 hodin před startem a to je to co mi na tom vadí. Zbytek je jen mlácení prázdné slámy. Navíc se tato věc opakuje pořád dokola, ale pokud je to pro vás v pořádku budiž.
Dnes jsme letěli v pásmu střed Leverkusen, byť v OS Zlín od 14 hodin pršelo troufnu si říct, že průběh závodu bude naprosto normální. Rozdíl v km z BB je cca 40 km. Byť museli absolvovat posledních 40-50 km v dešti přišli naprosto v pořádku, unaveni tak jak je běžné. A závod to byl podle mně těžší než BB.
Ale dost už o přepravě, víc k tomu nemám co říct.
Na závěr snad jen jedno: pokud by bylo zdokumentováno posledních 14 hodin před startem nemáme se tu o čem bavit a tato diskuze by nikdy nevznikla.
Za to, že to přerostlo do osobní roviny se nezainteresovaným čitatelům omlouvám.

S pozdravem a LETU ZDAR
AT
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: matuška stanislav
Vloženo: 18.07.2016 16:21:00 (85.93.161.170 gw.starhill.org)

Stále platí: Co je psáno - to je dáno. Tím nechci říct, že vše je O.K. Ale ve vztahu k napsanému ano.

Překvapuje mně, že nejsou vymyšlena a napsána pravidla pro přepravu závodů, které se opakují přes 20 roků. Ta by se jen inovovala vzhledem ke zlepšující se technice či technologii.

Příprava takových pravidel o péči nezabere více jak hodinu, plus projednání a odsouhlasení na MSS CHPH. Nikdo přece nemůže být proti!
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Vladimír Andrš
Vloženo: 20.07.2016 13:09:14 (79.127.146.61 79.127.146.61)

Bože, kam jsme to páni chovatelé došli? Nakonec budeme najímat právníky!!

My budeme dělat jenom to, co bude mít štempl!

Nebudem muset založit nějakou odborovou organizaci, aby nás malé chovatele chránila?

Nikdo nikoho neposlouchá. Ani ten, koho si platíme.
No, tak to je vopruz!!!!!
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Bojko Stanislav
Vloženo: 20.07.2016 15:32:40 (78.157.167.132 78-157-167-132.silesnet.net)

Pane Andrš, u každého sportu jsou jasná pravidla, nic není doporučeno jako u nás. Poláci to mají dané, viz výtah v originálu. Když tomu nebudete rozumět rád to přeložím.
8. Powierzchnia podłogi przypadającej na jednego gołębia obowiązująca przy lotach do 400 km – wynosi 300 cm2 a przy lotach powyżej 400 kilometrów - 340 cm2.
W przypadku stwierdzenia rażących przekroczeń dopuszczalnego limitu gołębi w klatkach transportowych jednostka nadrzędna PZHGP ma obowiązek skierowania do właściwej Komisji Dyscyplinarnej pozew - oskarżenie przeciwko Prezesowi, Wiceprezesowi do spraw Lotowych.

Konvojent - průvodce musí krmit napájet dle nařízeni organizátora závodu.
Do obowiązków konwojenta należy:
a. karmienie i pojenie gołębi w kabinach zgodnie z wytycznymi Zarządu organizującego lot,
b. wypuszczenie gołębi w miejscu wskazanym przez organizatora lotu, ale zawsze w miejscu umożliwiającym prawidłowy odlot gołębi, tj. w odpowiedniej odległości od zabudowań, drzew, przewodów elektrycznych i telefonicznych, rowów z wodą, anten telewizyjnych i radiowych.
Start holubů může být proveden nejrychleji 15 minut od východu slunce dle dané lokality. Start gołębi do lotu może nastąpić najwcześniej po 15 minutach od terminu wschodu słońca ustalonego dla miejscowości, z której wypuszczane są gołębie.

Poláci tyto předpisy mají. Dále mají jen 50 holubů na soupisce pro mistrovství Polska a také Intermistrovství aby mohl velkým chovatelům konkurovat i chovatel z malým počtem holubů. Tím na startu v daný rok jsou všichni sobě rovni, nemůže dojit k bezhlavému vypouštěni jelikož by tratil každý. Každý organizátor závodu musí udat rozměry a počet boxů výcvikové komisi Svazu. Takže překročeni jde lehce spočítat.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: matuška stanislav
Vloženo: 20.07.2016 16:40:33 (85.93.161.170 gw.starhill.org)

Pane Vladimíre, nejde o právníky a štemply. Ale jasno musí být - viz Standa Bojko. Nejde o vytvoření 100-stránkového dokumentu. Podle mne se veškeré požadavky na kvalitní přepravu vejdou na necelou jednu stránku klasické velikosti A4.

Ne všichni chovatelé se mezi sebou "milují" a proto musí existovat závazný dokument. Jsme dnes a denně svědky menších či větších výpadů proti sobě a holubaření již dávno není ten starý kamarádský sport.

V případě kritiky přepravy tedy musí být jasno! Přepravce měl udělat foto z krmení: Udělal - neudělal? Měl udělat video ze startu: Udělal - neudělal? A tak dále ...
Po zhodnocení faktů lze kritiku uzavřít s tím, že kritik měl pravdu nebo neměl pravdu.

Pokud kritik pravdu měl, pak se musí postupovat proti přepravci, aby se chyba neopakovala.
Pokud kritik pravdu neměl, pak se musí postupovat proti kritikovi. Protože ani očerňování bez příčiny není jen tak.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Vladimir Andrs
Vloženo: 20.07.2016 23:12:07 (79.127.146.61 79.127.146.61)

Děkuji Vám pánové oběma.

Já osobně jsem rád, že tato diskuse vznikla a mám maličkou
naději, že přinese něco i pro holuby.

Pane Bojko,snad vzniknou i jasná pravidla u nás.

Pane Stanislave, kde nebudou kamarádi,přátelé a jen protivníci a soupeři, tak tam nejsem rád a tam nebudu.

Zatím to tak necítím, ale až, tak jedu pro paviky.
Vladimir
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Bojko Stanislav
Vloženo: 22.07.2016 08:15:18 (78.157.167.132 78-157-167-132.silesnet.net)

Opravdu smutný příběh. Diskutujících tady bylo dost, ale podporu jasných pravidel se tito lidé asi bojí. Možná se mýlím. Pánové holubáři, nadávat u piva v tomto případě nestačí, nebo se těšíte když Vám mistr OS i když z ohnutým ZŘ naleje frťana ? Dost smutné.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Vladimír Andrš
Vloženo: 25.07.2016 09:54:55 (79.127.146.61 79.127.146.61)

´´Měl jsem sen,, Ve velkém sále je plno. Za dlouhým stolem sedí především mladí lidé. Je zahájena diskuse.
Ti, za dlouhým stolem poslouchají a neříkají, to je blbost, to dříve nebylo a šlo to.
Diskutující vědí, že nežijí v minulém století.

A jejda, holubáři.....

Všichni se respektují,říkají si pravdu do očí,nezávidí, podporují dobré nápady, nepodvádí a přejí upřímně dobrý dolet všem holubům a radost chovatelům.

Na sociálních sítích vidím košování. Přepravu. Během cesty nebo na startu ošetřování. A pak, start! Úžasné.

Doma sedí dětí, dívají se na ta videa a ptají se rodičů, kde to mohou vidět živě.

Holubáři košují a usmívají se, protože vědí, že vyhrály.
Mají přece koníčka!! Mají poštovní holuby!! SEN...
Vladimír
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Zdeněk Adamík
Vloženo: 25.07.2016 10:05:12 (2a00:1028:96c7:acda:c37:3953:5042:3c67 dynamic-2a00-1028-96c7-acda-0c37-3953-5042-3c67.ipv6.broadband.iol.cz)

Ano, tak by to mohlo a mělo vypadat. A jsem rád, že jste použil výraz PŘEDEVŠÍM, neboť samotné mládí, dle zkušeností z praxe, není hlavním předpokladem avšak v kombinaci se zkušenými (v menšině) se jistě žádoucích cílů dosáhne.
Jinak velmi dobrý příspěvek.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Josef Himlar
Vloženo: 09.10.2016 10:11:08 (90.181.92.139 139.92.broadband14.iol.cz)

Po přečtění zápisu ze schůze ŘV.MZS jsem ze zápisu dověděl,že ze závodu Bad Betheim byl problémovy dolet.Jestli se domníváte,že jste od Severu Moravy dostali na frak a vymlouvat se na napájení je ubohé. Vzdálenosti tam byly skoro stejné a tak byl závod objektivní. Navrhujete závod z Bruselu a rozmezí 100-200km.Co kdyby se našlo místo na Severu Německa ,kde by byla vzdálenost pro všechny skoro stejná a závod by byl objektivní. Co nato pán Truhlář ,který tento závod svými poznámkami znehodnotil a tak se domluvili na Bruselu jelikož je ŘV.
Bad Bentheim - smutný příběh...
Autor: Aleš Truhlář
Vloženo: 09.10.2016 20:01:06 (77.48.31.1 rtbph1.raabnet.net)

Dobrý den pane Himlare,

odpověděl bych vám velmi rád na váš dotaz, ale tato problematika je velmi obsáhlá. Netýká se to závodu Bad Bentheim jako takového, nýbrž celkové organizace DT na Moravě spojené především s tím, že od roku 2017 je opět změněna kategorie E na min 800 km.

To, že jsem v ŘV MSSCHPH nemá nic společného s návrhem závodu Brusel, nebo místo okolo Bruselu.

Na závěr snad jen to, že jsem nic neznehodnotil, ba naopak, ale to je jiný příběh.

Pokud by jste chtěl podrobnější vysvětlení jsem vám kdykoliv k dispozici na telefonu 732 666 110.

AT

Jméno

Email

Reagovat

Kolik je šest plus pět?

Odesláním příspěvku souhlasíte s následujícími pravidly:
  • Diskutující nesmí zveřejňovat příspěvky, které jakýmkoliv způsobem porušují zákony ČR či propagují nezákonné činnosti.
  • Komentáře a diskusní fóra slouží ke svobodné výměně názorů či vyjádření názoru na dané téma.
  • Diskutující nesmí zastrašovat nebo vyhrožovat násilím jednotlivci či skupinám lidí.
  • Stejně tak nesmí propagovat národnostní, rasovou, náboženskou či jinou nesnášenlivost nebo diskriminaci určité skupiny právě kvůli příslušnosti k národu, rase nebo náboženství.
  • Do komentářů a diskusních fór nepatří vulgarismy, urážky, pomluvy nebo obscénnosti.
  • Do komentářů a diskusních fór je zakázáno vkládat reklamy, spam ani jinou formu propagace komerčních aktivit.
  • Do komentářů není povoleno vkládat odkazy na stránky s nelegálním obsahem nebo obsahem legálním, ale nesouvisejícím s tématem diskuze.
  • Diskutující musí respektovat soukromí jiných lidí, a proto je zakázáno zveřejňovat soukromé údaje o jiných osobách - např. jejich telefonní čísla, plné adresy apod.
  • Diskutující nesmí opakovaně vkládat do komentářů nebo diskusních fór příspěvky se stejným obsahem.
  • Diskutující se nesmí vydávat za někoho jiného.
  • Jakékoliv příspěvky účastníků vložené do diskuzí vyjadřují výhradně jejich názory a stanoviska a provozovatel serveru nenese za příspěvky účastníků žádnou odpovědnost.
Pokud diskutující poruší ve svém příspěvku tato pravidla, pak je majitel fóra oprávněn takové příspěvky smazat.